Exit Oz || Impamantenit

Jazz apocalyptic in melanj cu ambiental. Sintetizatoare cu reverb adanc de put ecleziast bisericesc peste care se dau prin blender note prelungi si tenebrice de saxofon. Organic si folcloric, dar in acelasi timp intunecat si introspectiv. Cu feedback si straturi de zgomot subtil-melodic. O atitudine mioritica nu fara trimiteri la doom si gloom.

exit oz

Exit Oz ar trebui sa fie trupa cu care Tom Waits ar merge in turneu in Tara Mosilor, asa cum Goran Bregovic a venit si a colaborat natural cu turbo-folkistul Florin Salam Salabin.
Strabunicul meu a fost cioban, unul foarte talentat si respectat. Daca ar fi trait sa asculte Exit Oz ar fi inteles. Ca nu tot ce zboara se mananca si muzica trebuie sa poarte si amprenta esteticii uratului, Arghezi stie, cu florile lui de mucegai, la fel si boemul suflet pierdut Baudelaire, cu florile sale ale raului. Deci pentru mine Exit Oz sunt Francis Bacon reincarnat in Ardeal si cu pata pusa sa educe publicul de jazz din RO. Iovan este o sectiune ritmica fara alamuri, dar cu posibilitatea si talentul de a crea nori plutitori din riffuri si valuri sonice cu sintetizatoarele sale. Zimcea ii completeaza melancolia, dar si ii da melodii care imbraca si coloreaza acolo unde ar fi putut ramane propunerea seaca a texturilor ambientale. Saxofonul suna grozav peste niste groove-uri ca de polizor vibrant, care incearca sa ingane un cantec de leagan si nu o simfonie agresiva.

Vocile sunt la prima auditie gotice, insa la o cercetare mai atenta sunt telurice si naturale. Pun pariu ca si strabunicul meu mai sus mentionat, cand era fericit cu turma pe vreun deal si ii venea sa incante si descante, scotea aceleasi unde guturale, mangaietoare.
Coltul de rai este o sonata usor abraziva care imi aminteste de sentimentul pe care il ai cand te dai in leagan. Artistul strain deja foarte pe val acum, Hozier, are un cantec Take Me To Church. Un hit, ce mai, domne! Dar cu piesa Intre ciocan si nicovala, Exit Oz chiar ne duc la biserica. Noi am cerut-o!
Spre Orient construieste tensiune precum muzica tehno si house, poate chiar trance. Climaxul este un solo de chitara foarte bun si care inalta piesa catre post-orice-vreti-voi, dar nu ma faceti sa spun cuvantul ala. Cuvantul pe care il adora clasa mijlocie bucuresteana.
Ironici, baietii au o piesa intitulata Cornul Abundentei, probabil o antiteza a Croasantului Pierzaniei a stangistilor francezi. Voievozii se retrag in codrul des si de acolo ii fac cu mana Imparatului Negru: Godspeed You Black Emperor! Godspeed! Adica viteza dumnezeiasca.
Marele magician continua urgia ancestrala, cam asa cred ca s-a simtit Manole dupa ce a picat in fantana si si-a rupt mainile si picioarele, dar nu si gatul ca sa poata muri in agonie si durere. Vreo 200 de oase fracturate. I-au mai ramas 6.

Al doilea Colt de rai, inaintea celei de-a doua Limba de ceas, duce discul “Impamantenit” intr-o dimensiune schizofrenica a jazzului clasic, totusi melancholic. Multumim ca existi pe vinil Miles Davis, Charlie Parker si John Coltrane (cine stie care nu a cantat la sax din cei trei?).
Ioana Moser a facut o treaba foarte faina cu arta acestui disc, a reusit sa capteze cumva nuantele difuze ale melodiilor dar si atitudinea intunecata. Nota 10 si pentru cromatica.
Masterizarea lui Jorge Lopes, care sper din tot sufletul sa nu fie un personaj fictive, cum as face eu daca as canta in Exit Oz, este pe aceeasi lungime de unda cu viziunea producatorului bucurestean Marius Costache, un alt tip sensibil care percepe rapid ce vrea sa exprime o trupa si amplifica calitatile si ascunde lacunele.

Bohren Lives!

Exit Oz adica Enter Iovan & Zimnicea, The Dragons (sau pentru a pastra o nota mitologica autohtona Balaurii – The Balaurs)!

GRATIS! https://exitoz.bandcamp.com/album/mp-m-ntenit