10 cântece inspirate de cărti [2]

Mama || GENESIS
Carte: The Moon’s A Baloon de David Niven
Cântecul spune povestea unui tânăr ce suferă de un complex oedipian, exact că în cartea lui Niven. Junele este atras de o prostituată mult mai în vârstă decât el, tipă pe care o numește Mama. Discul din 1983 continuă ceea ce trupa începuse cu Abacab, adică compoziția colectivă în fața celei individuale.
Cuvinte cheie: “Now listen to me mama/Mama mama/You’re taking away my last chance/Don’t take it away/Can’t you feel my heart?”

Pala || FRIENDLY FIRES
Carte: Island de Aldous Huxley
Una dintre cele mai atipice piese Friendly Fires, poate cea mai lentă făcută până acum. Poartă numele insulei imaginare Pala, pe care naufragiază jurnalistul Will Farnaby. Island, ultima carte scrisă de Huxley, este comparată cu Brave New World și, de ce nu, cu 1984.
Cuvinte cheie: “See a crack in the sky/Catch the sun as it folds/Swim the waves in your eyes/Keeps me rushing.”

Wild Boys || DURAN DURAN
Carte: Wild Boys de William Burroughs
Burroughs a scris nuvela în 1971. Cântecul a fost făcut pentru coloana sonoră a filmului ce urma să ecranizeze cartea, un film ce nu a mai ajuns vreodata să fie terminat. Singurul lucru care descrie atmosfera pe care ar fi avut-o filmul, este clipul piesei. La vremea aia, cel mai costisitor videoclip.
Cuvinte cheie: “Wild boys never lose it/Wild boys never chose this way/Wild boys never close your eyes/Wild boys always shine.”

Birth In Reverse || ST. VINCENT
Carte: Which Is More Than I Can Say About Some People de Loorie Moore
Solista povestește, cu umor, că după ce i-a cântat piesa celui mai bun prieten al ei, acesta a râs în hohote, după care a adugat: singurul lucru pe care tu nu-l faci este să duci gunoiul. Și totuși titlul… vine de la o expresie pe care Loorie Moore o folosește pentru a descrie un mormânt.
Cuvinte cheie: “Oh what an ordinary day./Take out the garbage, masturbate/This tune will haunt me through the war/Laugh all you want but I want more/Cause what I’m swearing, I’ve never sworn before.”

Family Snapshot || PETER GABRIEL
Carte: An Assassins Diary de Arthur Bremmer
Aici ne aflăm în fața unui fapt cât se poate de real. Bremmer l-a împușcat pe guvernatorul statului Alabama, George Wallace în 1972, la o oră de maxima audiență, iar cartea este scrisă după jurnalul original. Gabriel transcrie povestea și ne arată un atacator cu grave probleme încă din copilarie. Mai mult, toată povestea l-a inspirat, partial, pe Paul Schrader atunci când a scris scenariul pentru filmul lui Martin Scosese, Taxi Driver.
Cuvinte cheie: “Today is different/Today is not the same/Today I make the action/Take snapshot into the light, snapshot into the light/I’m shooting into the light.”

Total Life Forever || FOALS
Carte: The Singularity is Near de Raymond Kurzweil
Kurzweil descrie creșterea exponențială a tehnologiei până în anul 2045, când progresul tehnologic va fi atât de rapid încât va depași puterea noatra de întelegere. Kurzweil mai prognozează o transformare ireversibilă a oamenilor spre cyborgi. Membrii trupei Foals declară, porning de la The Singularity, că inteligența artificilă este înspăimântătoare, dar în acelasi timp fascinantă.
Cuvinte cheie: “Singularity is here to stay for you and me/Go down, go down, go down/Go down, go down, down low/Let’s take life slow.”

Wuthering Heights || KATE BUSH
Carte: Wuthering Heights de Emily Bronte
Caz clasic, povestea de dragoste dintre doi tineri care ajung să se despartă din cauza diferențelor sociale. Este piesa care a făcut din Bush un superstar la numai 19 ani. Kate este prima femeie care ocupă locul 1 in topul britanic cu o piesă compusă de ea însași.
Cuvinte cheie: “Bad dreams in the night./They told me I was going to lose the fight,/Leave behind my wuthering, wuthering/Wuthering Heights/Heathcliff, it’s me–Cathy”.

Book Of Revelation || THE DRUMS
Carte: Letter To A Christian Nation de Sam Harris
Solistul trupei a crescut într-un mediu foarte religios și cu toate astea și-a pierdut credința. Cartea lui Harris îi întărește această pierdere care este descrisă exact ca o revelație.
Cuvinte cheie: “I’ve seen the world/And there’s no heaven and there’s no hell/I’ve seen the world/And there’s no heaven and there’s no hell.”

United States Of Eurasia || MUSE
Carte: The Grand Chessboard de Zbeigniew Brzezinski
Muse combină muzica progresivă cu cea orientală pentru a face drumul cât mai vizibil către titlul piesei. Brzezinski a fost consilierul lui Jimmy Carter și era de părere că America (Statele Unite) trebuie să domine Eurasia, pentru controlul total al producției de petrol. El vedea lumea fix ca pe un joc de sah.
Cuvinte cheie: “And these wars they can’t be won/Does anyone know or care how they begun?/They just promise to go on and on and on/But soon we will see/There can be only one.”

William, It Was Really Nothing || THE SMITHS
Carte: Billy Liar de Keith Waterhouse
Cântecul face referire la un triunghi amoros între un cuplu de tineri căsătoriți și prietenul lor gay. Care prieten, îl intreaba pe William de ce s-a căsătorit cu o femeie grasă căreia nu-i pasă de nimic. Între cei doi se pare că în trecut fusese o relatie, dar acum William își neagă homoxesualitatea spre consternarea prietenului. Sunt voci care spun că versurile lui Morrissey sunt țintite către prietenul sau William “Billy” Mackenzie, solist vocal al trupei post-punk, Associates. În 1993, Associates a răspuns cu piesa Stephen, You’re Really Sometihing.
Cuvinte cheie: “How can you stay with a fat girl wholl say/Oh, would you like to marry me ?/And if you like you can buy the ring/She doesn’t care about anything.”
https://www.youtube.com/watch?v=_XqNYnV0W6o